الثلاثاء، ٢٤ فبراير ٢٠٠٩

!! يا سلاااام

مره واحد مسيحي دخل مسجد وهو ماسك في ايده سكينه .. وراح باصص عالناس في المسجد وقال بنرفزة وعصبية
المسيحي : في حد هنا مسلم ؟؟؟
الناس كلها خافت .. لكن طلع من وسطهم واحد شجاع
المسلم الشجاع : انا مسلم
المسيحي : طب تعالى عايزك برا
طلعو برا المسجد .. قام المسيحي قال للمسلم
المسيحي : بص .. انا عندي ضيوف مسلمين .. وجايب لسه حالا خروف عايزك تدبحهولي عشان اعرف اعملهم اكل
المسلم الشجاع : - وهو بياخد منه السكينه - انا اعرف ادبح بس .. ممكن بعد ما ادبح تتشوف أي حد في الجامع بيعرف يسلخ
بعد ما المسلم الشجاع دبح الخروف .. قام المسيحي واخد السكينه وهي كلها دم وداخل المسجد تاني
المسيحي : حد هنا مسلم ؟؟؟
الناس كلهم شاورو على امام المسجد وهم خايفين ومرعوبين .. قام امام المسجد بصلهم وهو مستغرب
امام المسجد : ياسلاااام .. هو اكمني صليت بيكم ركعتين .. بقيت مسلم خلاص !!!؟؟؟

----

.. النكته دي بعتهالي عالميل هشام .. صاحب مدونة جعلوني مريض نفسيا
!! وبعد ما ضحكت شويه .. لقيتني بقول الله .. ماهو ده اللي حاصل بجد
أي حاجه تحصل يروحو ملبسينها في الاسلام .. أي انفجار يحصل يروحو ملبسينه في الاسلام
مع ان الاسلام مش كده خالص .. ومافيش واحد مسلم هيعمل كده اساسا
ولو حد عمل كده وهو فاكر انه بيخدم الاسلام .. يبقى اتعمللو غسيل مخ صح .. واللي عملوله الغسيل ده ممكن يكونو أي حاجه .. اسرائيلين .. صهاينه .. سيخ .. انشالله حتى يكونو من دولة ممبوزيا العليا
ايوه مش مسلم .. ولا مسيحي .. ولا مصري من الأساس .. اللي عملو كده ناس مالهاش مصلحه غير انهم يقرفو مصر والمصريين وبس
.. ادبح ياعم واسلخ .. مصر مسلمين ومسيحين هيفضلو مع بعض
عالحلوة .. والمُـرّه

سوووو

السبت، ٢١ فبراير ٢٠٠٩

!! مُجرد .. تشبيه

!!! عارفين الفار لما يتحط جوا مكعب صغير قوي .. مكعب يا دوب اكبر من حجمه بحاجه صغنغنه
!!! عارفين لما أرضية المكعب ده .. تكون سخنه نار .. والفار مش عارف يقف على بعضه
!!! عارفين لما جدران المكعب تبقى متكهربة .. ولو الفار لمسها يتكهرب ويتلسع
.. أهو انا بقى .. في وسط الفلقطه والشقلطه والمرمطه اللي انا فيها حاليا
حاسس اني برغوت على ضهر الفار اللي اتكلمت عنه آنفاً

إيه آنفاً دي!!!؟؟

ملحوظة .. بس شقية

!! البت المشمشية حلوة بس شقية .. ضيّعت مدونتها اللي كانت لسه عاملاها مافيش كام يوم
وعملت مدونة تانية بنفس الاسم برضه .. ونقلت كل مواضيعها في المدونة الجديدة
.. ولأنها طول عمرها ناصحه نصاحة ما وردتش على حد .. قامت عملت مدونتين بنفس الاسم
.. والاتنين في نفس ذات البروفيل .. عشان لما الباسوورد تضيع منها تاني مره
!!! المدونتين يضيعو مره واحده .. ونخلص

عمولتي تتشال على باب المدونة يا مشمشية .. ماشي يا حاجه ؟؟؟

سوووو

السبت، ١٤ فبراير ٢٠٠٩

!! سفّاح المعادي

يوم الاربع اللي فات .. اول حاجه عملتها اني مسكت جرنان الاهرام عشان افهم ايه اللي حصل في حوار ابو تريكه والدربكة اللي حصلت .. وإذ بي اتفاجأ ان في خبر بيقولو انهم مسكو سفاح المعادي
يااااه .. طب والله انا كنت نسيت ان المعادي فيها سفاح وعمل زيطه وزمبليطه
---
نبذة تاريخية عن السفّاح : ظهر سفّاح المعادي في صيف سنة الفين وسبعه في منطقة المعادي ودار السلام وصقر قريش وفايده كامل والبساتين .. وعرف الناس بوجوده عن طريق تعدد حوادث تشويه المؤخرات النسائيه .. وذلك لأنه كان يصحى الصبح - وعلى غيار الريق - ويسرح يعوّر ويعلّم على مؤخرات البنات بموس حلاقة أو بمطوة , وبالرغم من التواجد الأمني بكثرة في المناطق التي سبق ذكرها .. الا ان هذا لم يمنع السفّاح عن ممارسة هوايته في التعليم على الأظائيظ - نسبة للمعجم الخيخي - بل انه وحتى في وجود الأمن من أمناء شرطه وظباط متنكرين ومرشدين ومخبرين معروفين شكلا واسما .. استمر السفّاح في اللي بيعملو
لدرجة ان شباب المعادي - وانا واحد منهم - خفنا على أظائيظنا وقلنا هنلبس جلاليب واسعه وبلاها منطلونات .. احسن يكون السفاح أحول ولا حاجه وبدل ماتيجي الطوبه في المعطوبه .. تيجي المطوه في الأظئوظة

---
!!! الجميل انهم مسكو سفّاح المعادي .. في شبرا
هنا بقى لقيتني قلت يالهوي .. هو السفاح اكتشف انه مش عادي في المعادي .. قام ناقل على شبرا وبنات شبرا .. وكأنه بيطبق اغنية ريكو المعروفه .. عادي في المعادي !!؟
!! ده مش بعيد على كده يطلع على الزمالك كذلك .. أو يروح لبنات حلوان أشكال وألوان
ولا يكونش يا ولداه لقى الرزق شح في البلد والمنطقه .. قال انا اهاجر على منطقه تانيه .. ورب هنا رب هناك .. ومافيش حد بيبات من غير عشا .. او حتى من غير مايعوّر أظائيظ !!؟؟

.. فتحت صفحة الحوادث عشان استفهم ايه الحوار اكتر .. ولقيت العنواين دي في الخبر

.. بعد عامين من ارتكابه حوادث أثارت الذعر بضاحية المعادي
القبض على سفاح المعادي في أثناء ارتكابه حادثا بشبرا

.. المتهم يعمل حلاقا ومهتز نفسيا وعمره تلاته وعشرين عام
ويمثل أمام النيابة اليوم للإدلاء بتفاصيل حوادثه

.. الشرطة جندت خمسين فتاة بالمعادي حتى يتم ضبط المتهم
لكنه سقط في منطقة أخرى

!!!!!!!!!!!!!!!
وعند آخر حته لقيتني قلت ايه .. خمسين فتاه .. وجندتهم الشرطه .. طب ليه .. ده على اساس ان المعادي مافيهاش بنات مأظأظه .. طب دي المعادي طول عمرها مأظأظه
!!!!!!!!!!!!!!
وبعدين هو ايه ذنب شباب المعادي انهم يتحطو في المزنق ده .. ويبقو شايفين خمسين مزه - بالإضافة للمزز الموجوده اصلا - من أفخر انواع المزز ماشيين في شوارع المعادي .. وفي حماية المخبرين وأمناء الشرطة
!!!!!!!!!!!!!!
ايه ذنب شباب المعادي مايبقوش عارفين يميزو مين المزز القطاع العام من المزز القطاع الخاص
!!!!!!!!!!!!!!
.. لأ بقى .. انا باعترض .. وهقول زي ما قال السادات زمان
القدس دي أرض الأديان .. بلغ بيجين احتجاجي الرسمي على ضم القدس
.. بس انا هقولها كده لأي ظابط يقابلني
!! المعادي دي أرض الأظائيظ .. بلّغ العادلي احتجاجي الرسمي على قفش السفاح

ايوه .. افرجو عن السفاح .. ونزلوه المعادي تاني .. وكترو المزز يا حكومة .. كتروهم عشان تعرفو تقفشوه بالجرم المشهود .. مش تقفشوه وهو نايم في مدخل عماره
نزلوه المعادي تاني واقفشوه في المعادي .. دي تبقى عيبه في حقي وحق كل معداوي اصيل لما سفاحنا يتمسك في منطقة تانيه غير تابعه لسلطتنا ونفوذنا المعداوي

وبعدين خمسين مزه ايه .. انتو بتهرجو .. ده سفاح يا حكومه .. سفااااااااااااااح .. يعني حاجه كبيره
اقل واجب تغرقو المعادي ببتاع الفين وسبعمية مزه من النوع الفاخر المأظأظ

وياريت لو عملتو فينا معروف وتسيبوهم بعد ماتقفشو السفاح .. آه والنبي .. اصل ايه اللي هيحصل يعني لو سبتوهم .. ولا حاجه .. بالعكس كمان .. لو سبتوهم هيبقو هم دول اللي يقفشو أي سفاح جديد يظهر
آه طبعا .. أي نعم وجودهم هو اللي ممكن يعمل كبت في بعض العقول المريضه - من الشباب اللي مش لاقي شغل ولا عارف يتجوز وبيضرب مخضرات - بس ايه المشكله .. فرويد قال المجرم بيتولد مجرم بالفطره .. يعني كده كده هيبقى سفاح ويعور مؤخرات المزز .. وده كلام علمي واسألو أهل العلم

وحتى لو ماظهرش سفاح جديد .. سيبوهم يظبطو المعادي وشباب المعادي .. وتبقى خدمه جديدة تضاف الي الخدمات النظيفة اللي بتوفرها الحكومة المباركه

وبناءا على ما سبق قوله .. قررت انا ومن معي من جرعان المنطقه .. اننا هنعمل مظاهرة معداويه .. تبدأ من ميدان الحريه ولغاية ميدان صقر قريش .. مرورا ببوابة نادي المعادي وميدان سوارس .. وجراند مول وسينما فونتانا الصيفي .. وشارع الصفا واللاسلكي وميدان مؤمن .. وشارع شركة جابكو والهيئة العامة للبترول .. وشارع تلتمية واربعة والمودرن أكاديمي .. ونهايتنا هتكون في ميدان صقر قريش .. وتحديدا اكتر .. قدام البحث الجنائي ونقطة صقر قريش .. واخدين بالكو .. قدام النقطة مش جواها .. هم هيبقو ياخدونا جواها بعدين
.. وهنهتف بأعلى صوت ونقول
السفاح السفاح .. يا نخلّي عيشتكو جراح
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
------
.. ملحوظة بطعم الإجرام والسِفاحة

.. انا حطيت موضوع عن فيلم الوعد زي ما وعدت الناس اللي مهتمة بالسينما
وهتلاقوه هنا هو

سوووو

الثلاثاء، ٣ فبراير ٢٠٠٩

!! الهيئ و الميئ

أجبرتني الظروف اني انزل الصبح بدري عشان ابقى موجود في الغرفة التجارية اللي في باب اللوق .. وده عشان أقدم شوية ورق ومستندات واعمل سجل تجاري للمكتب بتاعي اللي مش ناوي يتفتح في سنته ده
دخلت الغرفة التجاريه لقيت طابووووور طووووويل .. وكل الناس دي زي حالاتي .. ولما لقيت الحوار مش هيخلص في يوم ولا يومين تلاته سبعه .. قمت واخد روحي وقلت يا واد يا سوووو انت بقالك فترة كده ما دلعتش نفسك ولا عملت رحلات مكوكية سينمائية من اللي بتعملها
وفعلا .. رحت طالع عالسينما وقطعت تذكرة .. وانا واقف كده وعمال اتفرج عالبوسترات بتاعة الافلام .. لقيت بنت كده قد تلتاشر اربعتاشر سنه بتقرب ناحيتي .. وبتقولي معلش بعد اذنك ممكن لو معاك موبيل اعمل مكالمة .. الحقيقة لقيتني انحرجت قوي .. خصوصا واني كنت لابس البيرية اللي كل ما يشوفني حد بيه يفتكرني رائد فضاء .. قلتلها ومالو .. اتفضلي .. خدت الموبيل وادتني ضهرها وراحت متصله بحد .. وبالرغم من اني ماكنتش رامي ودني ولا بتاع .. بس كنت واخد بالي احسن تطلع تجري بالموبيل .. وانا طلع عيني فيه ومش هعرف اجيب عدة تانية
لقيتها زي ماتكون بتتكلم مع واحد .. وتقريبا كده الواحد ده كان نايم .. وهي اول ماحست انه نايم راحت مزعقه معاه وقفلت السكه .. وادتني الموبيل وهي بتشكرني وباين عليها الغيظ على الخنقه .. ومشيت من قدام السينما

ماشيلتش في نافوخي وقلت انا مالي ياعم .. شوية كده ولقيت نمرة غريبة بتتصل بي .. قلت يمكن صنايعي جايبلي شغلانه .. اصل انا على عكس مهندسين الديكور .. الصنايعية هم اللي بيجيبولي شغل .. مش انا اللي باجيبهم لما يكون معايا شغل
ام هند .. رديت على الموبيل .. لقيت واحد صوته زي مايكون كان نايم وقام من النوم
الصوت : الو
سوووو : ايوه مين معايا ؟؟
الصوت : معلش بس اصل في واحده كانت لسه مكلماني من الرقم ده
سوووو : اه .. فعلا في واحده استلفت مني الموبيل عشان تعمل مكالمة
الصوت : ايه ده .. انت مش كُشك !؟؟
سوووو : لأ والله كان نفسي بس مانفعش
الصوت : اه اه .. طب هي مشيت ولا لسه معاك؟؟
سوووو : معايا ايه بس .. دي واحده شافتني واستلفت الموبيل .. اتصلت بيك وبعدين مشيت
الصوت : تمام تمام .. طب هي حلوة؟
!!! سوووو : نعم
الصوت : بقولك هي حلوة !!؟
!! سوووو : مش فاهم
الصوت : طب معلش يعني .. انت عندك كام سنه !!؟؟
سوووو : هو في ايه .. انت عايز ايه ياعم عالصبح ؟؟؟
الصوت : ياباشا روّق شويه .. اصل بصراحه كده البت دي انا ماعرفهاش ولا شفتها قبل كده .. واتعرفت عليها عالانترنت
!!!!!! سوووو : انترنت
الصوت : آه .. في محادثة .. وبعدين خدت الايميل بتاعها واتكلمنا مع بعض مره ولا مرتين .. وهوبا الهيئ و الميئ .. ظبطت خروجه معاها نروح السينما أول ما تخلص الامتحانات .. ولو طلعت حلوه هاجي اقابلها .. طلعت مش قد كده انفض واكمل نوم
- سوووو : - صمت على اذبهلال على تناحه على حالة مرار
الصوت : عشان كده باسألك هي حلوة !!؟
سوووو : ظبطت ايه ونت ايه وهيئ و ميئ ايه - ورحت منفجر فيه - النت معمول عشان تعمل حاجه مفيده .. تنزل برنامج مهم ولا حتى فيلم ليه لازمة .. مش معمول عشان الهيئ و الميئ .. وبعدين ازاي يعني بنت متعرفكش ولا انت تعرفها .. تخرج معاك تروحو سينما لوحديكم !!؟؟؟
الصوت : هممم .. يعني مش حلوة !!؟
طبعا قفلت السكه على مراخيره مش في وشه وبس .. قال الهيئ والميئ قال

ملحوظة

لو حد عايز يعرف انا شفت فيلم ايه وايه رأيي فيه .. يدوس هنا

.. قبل ماحد يقول اني ظبطت البنت بعد اللي حصل ولا خدتها معايا السينما واهي تونسني شوية وبتاع
احب اقول انا مش بتاع الهيئ و الميئ .. انا بتاع الشيربيئ
!!! وبعدين هي ماكانتش حلوة قوي يعني

سوووو

الأحد، ٢٥ يناير ٢٠٠٩

!! مُدَوّنة أوباما

صاحي الصبح كده وغزالتي رايقة شويه .. والاقي خبر في جرنان الأهرام بتاع يوم الأحد الموافق خمخه وعششين يناير .. في صفحة يوم جديد .. اللي هي الصفحه التانيه .. خبر تحت عنوان مدونة البيت الأبيض .. وفي الموضوع ده لقيت ان أوباما رئيس أمريكيا ناوي يعمل مدونة
!!!!!
.. هنا لقيتني بقى رحت سارح بالخيال
.. وتخيلت كده لو في يوم من ظاط الأيام .. لقيت تعليق جايلي

... باراك أوباما يقول

What news man ??
خبر ايه يا مان ؟؟
U have a lot didn’t come to me
بقالك كتير ما جتش عندي
Or u r cutting me ??
ولا تكونش مقاطعني ؟؟
I just wont u 2 know .. that u r the milk of my heart
انا بس كنت عايزك تعرف .. انك حليب هارتي
peace bananaaaaaa
سلامووووووز
----
وشطحت بخيالي أكتر .. وتخيلت ان أوباما جه معانا بؤجة الخير مثلا .. وطبعا ده مش هيبقى جايب هلاهيل زي اللي احنا بنودّيها .. لأ .. ده ممكن تبقى بؤجته بنطلونات ليفايس وكيلفن كلاين أمريكاني أمريكاني .. مش أمريكاني صيني من اللي بنجيبه متهرّب من ليبيا .. ولو جايب جزم ولا ترنجات تكون نايك وأديداس وريبوك
!! ومش بعيد يكون جايب بوكسرات دولشي آند جابانا وجوتشي

وتخيلت مثلا انه عامل موضوع عن العشوائيات اللي مبهدلة حيّ هارلم في محافظة شيكاغو .. ويبقى بيشتم في رئيس الحي وفي المحافظ ومقندل عيشتهم في الكونجرس
!! ومش بعيد يطالب بوجود محل ماكدونالدز وبرجر كنج وستار بكس .. لكل مواطن

او يبقى عامل حملة عشان الماريجوانا بتتباع رخيص في الويست كوست .. بينما في الإيست كوست غاليه جدا ومش متوفرة .. والإف بي آي مانعين تداولها وشربها
!!! ولازم يشوفو حل بدل ما فيفتي سنت - المطرب النيجر المشهور- ماهو قالب عليهم الدنيا

ده مش بعيد كمان بعد ما نافورة كتب المدونين .. ما اتفتحت في معرض الكتاب بتاع السنه دي .. نلاقيه ناشر كتاب هو كمان في المعرض الجاي .. ويبقى اسم الكتاب بتاعه
أوباما .. هو للسلام حمامه
!!!!!
----
مافوقتش من حالة التخييل اللي عندي دي غير وانا باحط الجرنان عالمكتب .. لما لقيت جرنان الاهرام بتاع يوم الجمعة تلاته وعششين يناير .. اللي مكتوب في اول صفحه فيه وبالفونط العريض
البوارج الاسرائيلية تقصف غزة .. وليفني تهدد باستئناف مهاجمة الأنفاق
.. وتحتها على طول .. بس بخط أرفع شوية
أوباما يؤكد تقديره للدور المصري ويطالب حماس بوقف اطلاق الصواريخ
!!!!
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

.. وافتكرت برضه كلمة كان قالها أوباما بنفسه لما كان في الانتخابات .. لما واحد من الصحفيين سألو
الصحفي : هل معنى ان ابوك اسمه حسين وده اسم مسلم .. انك هتتعاطف مع المسلمين ؟؟
أوباما : لو كان اسم ابويا حسين وده اسم مسلم .. فانا اسمي باراك .. وده اسم يهودي
!!!!!

ملحوظة

.. لما كنت سرحان وباتخيل ان أوباما هيجي معانا بؤجة الخير أو حملة التبرع بالدم
.. تخيلت انه بعدها جه معانا عالبورصه .. ولقيت نفسي محتار .. وباسأل روحي
هل أوباما هيشرب شيشة تفاح بحريني زينا .. ولا هيطلب شيشة أبل أمريكاني !!؟؟

سوووو

الجمعة، ٢٣ يناير ٢٠٠٩

!!! أسامة بن لادن

.. يا ددعان .. يا عالم يابتوع السيما
.. في موضوع في سينماتك عن فيلم من وجهة نظري المضمحله .. فيلم حلو قوي
وحاطط كام لينك للفيلم عشان اللي عايز يتفرج عليه

.. ولو أي لينك من اللينكات دي ما اشتغلتش
.. أو بعد ما نزل الفيلم وطلع مش هو اللي انا اتكلمت عليه
.. يبقى عليكم وعلى لماضه
!!! لأنها المفروض كانت تطمن اللينكات دي صح ولا لأ

أي خدمه يا لماضه
نياهاهاهعععععع

سوووو

الاثنين، ١٩ يناير ٢٠٠٩

!! تاج .. بالجريجي

من فتره كده وانا مقاطع حوارات التاجات دي .. مش تنطيط على حد وعهد الله .. بس لأني بعد ما جاوبت التاجين دول .. لقيتني مش هقول حاجه تاني عن نفسي

لغاية مالقيت ست ام زعبولا .. باعتالي تاج جالها من كريستال لبنى .. تاج بـالجريجي .. خصوصا انهم هم الاتنين دول ثقافتهم ومدوناتهم بيكتبوها جريجي .. سبحان الله يعني
!!! لدرجة اني كل ما ادخل مدوناتهم الاقيهم بيفكروني ببنات اخويا بتوع البوب كورن و البروفر البربر

!!! اللي شدني أجاوب التاج ده .. انه في هيئة اسئلة .. ويتجاوب عليها بأغاني

ومن هنا .. قررت اني اجاوب التاج .. بس بدل ما الاغاني كانت المفروض تشتغل عشوائي زي ماهو مطلوب .. هنمشيها الاغنية اللي تجاوب على السؤال
خاصةً ان الحكومه ناويه تحارب العشوائيات في الخطة التُساعيه اللي بعد الخطتين العُشاريتين اللي جايين .. ولا انتي ضد الحكومه يا ام زعبولا ؟؟؟؟

!! وفعلا .. جبت الديكشنري .. وقلت يا مُليّن
------
1.IF SOMEONE SAYS “IS THIS OKAY” YOU SAY?
لو حد قاللك (كده أوكيه) .. هتقوللو ايه ؟؟
أشكرك .. آي سانك يو * استاذ / محمد العجوز
-----
2.WHAT WOULD BEST DESCRIBE YOUR PERSONALITY?
ايه أحسن وصف .. لشخصيتك ؟؟
انا لا مسطول ولا باتطوح * حماده هلال

-----
3.WHAT DO YOU LIKE IN A GUY/GIRL?
ايه اللي بيعجبك في البنت ؟؟
أنا مش بتاعة الكلام ده * شيرين
-----
4. HOW DO YOU FEEL TODAY?
عامل ايه النهارده ؟؟؟
ايديا في جيوبي وقلبي طِرب * منير
-----
5.WHAT IS YOUR LIFE’S PURPOSE?
عايش ليه .. لا مؤاخذه يعني !!!؟؟
يمكن أفرح .. يمكن أضحك .. يمكن أطلع مـ اللي انا فيه * وجيه عزيز
-----
6.WHAT DO YOUR FRIENDS THINK OF YOU?
صحابك .. شايفينك ازاي؟؟
سوووو يا سوووو * منير
-----
7. WHAT DO YOU THINK OF YOUR PARENTS?
ايه رأيك في أهلك ؟؟
أحسن ناس .. سوهاج .. بلد المواويل .. سوهاج .. دي عروسة النيل * داليدا

-----
8.WHAT DO YOU THINK ABOUT VERY OFTEN?
ايه اللي شاغل تفكيرك وواكل نافوخك ؟؟
إن ما قدرتش تضحك .. ما تدمعش .. ولا تبكيش * وجيه عزيز
والكليب بتاع أحمد زكي .. من فيلم هيستيريا
-----
9.WHAT DO YOU THINK OF YOUR BEST FRIEND?
ايه رأيك في أعز صاحب ليك ؟؟
يو .. آر .. سوووو .. ديير * بنوته عسوله .. بتغني بالجريجي برضك
-----
10.WHAT DO YOU THINK OF THE PERSON YOU LIKE?
ايه رأيك في الشخص اللي بتحبه ؟؟
حبيبي شغل كايرو .. مافيش في القلب غيرو * شكوكو
-----
11.WHAT IS YOUR LIFE STORY?
ايه قصة حياتك ؟؟
حكايتي مع الزمان * وردة
-----
12.WHAT DO YOU THINK WHEN YOU SEE THE PERSON YOU LIKE?
بتحس بإيه .. لما تشوف اللي بتحبه ؟؟
بيأكلوك مربى ويلبّسوك حرير .. ويبخروك بشطه ودَه كلّو مش كتير * استاذ / عباسط حموده
-----
13.WHAT DO YOUR PARENTS THINK OF YOU?
إيه رأي أهلك فيك ؟؟
غلطة * هاني شاكر
-----
14. WHAT WILL YOU DANCE TO AT YOUR WEDDING?
هترقص على ايه يوم فرحك ؟؟
كركشنجي دبح كبشه * احمد عدوية
-----
15. WHAT WILL THEY PLAY AT YOUR FUNERAL?
هيشغلو ايه في جنازتك ؟؟
اللي عاوزني يجيني يجيني .. انا مابروحش لحد * استاذ / مجدي طلعت
-----
16.WHAT IS YOUR HOBBY/INTEREST?
ايه هوايتك واهتمامك ؟؟
الهبؤبؤ .. الهبؤ * مش عارف مين وكتاب الله
-----
17. WHAT IS YOUR BIGGEST SECRET?
ايه اكبر سر في حياتك ؟؟
انا قلبي برج حمام .. هج الحمام منه * منير
-----
18.WHAT DO YOU THINK OF YOUR FRIENDS?
ايه رأيك في صحابك ؟؟
عاشو والله عاشو * ميامي الكويتية
-----
19. WHAT SHOULD YOU POST THIS AS?
المفروض الموضوع ده يبقى ايه ؟؟
ضحك ولعب وجد وحب * عبد الحليم حافظ
-----
20. WHAT DO YOU THINK OF YOURSELF?
إيه رأيك في نفسك ؟؟
القاتل .. خلي بالك منه * هنيدي وبُشرى
-----
لغاية هنا وخلص التاج .. والجميل فيه واللي ميزه - من وجهة نظري - عن تاجات كتير .. هي فكرة التاج نفسه .. مش مجموعة أسئلة وكأن الواحد قاعد في لجنة امتحان .. ولازم ينجح ويطلع الأول

والتاج اهو قدامكم .. اللي عايزه ياخده ويجاوب براحته .. ومُترجم اهو يا خيخه عشان ماتقوليش مش عارف ايه .. أي نعم اللي مترجمة زي مايكون صبي قهوة .. بس شغال يعني وبيقول يابنفسج

آه .. قبل ما اخلع .. لو بصيتو تحت كل سؤال .. هتلاقو الاغنية نفسها معمولة لينك
.. وسبحان الله لو دستو عليه .. ياخدكو عالغنوة طوالي
.. إيشي خيال يا نااااااس
!!! اليابانيين دول ولاد ايه .. تقولش صينيين ياجرع

سوووو